Ideální pomocník do restaurace



Pokud provozujete restauraci, jistě víte, že není jednoduché ji udržet v chodu. Některé dny jsou opravdu vyčerpávající, protože personál se celý den nezastaví. Záleží samozřejmě na tom, kde restaurace je, jaká nabízí jídla, a jak jsou s ní celkově návštěvníci spokojení. Aby se restaurace udržela v černých číslech, je potřeba neustále kontrolovat nejen čerstvost surovin, ze kterých se vaří, ale je nutné například i rychle řešit výpadek zaměstnanců například v zimní sezoně respiračních chorob. Je toho opravdu hodně.

restaurace lidé

Jak jim to usnadnit?
Většina majitelů restaurací si platí provozního, který má všechny logistické úkoly na starosti. Je zodpovědný za docházku, stav surovin, jejich čerstvost, nebo za to, jak to vypadá v kuchyni. Kdo někdy viděl nějakou reality show ze zákulisí restaurací, asi tuší, o co jde. Některé podniky balancují na hraně, protože je jejich strava ne zrovna podařená, personál nepříjemný, a prostředí restaurace také není nic moc.
Chod kuchyně by měl být plynulý, stejně jako pohyb obsluhy na place. Když je v kuchyni i mezi obsluhou chaos, je to problém, který jde jen těžko odstranit. Často se stává, že hosté dlouho čekají na jídla, protože v kuchyni není žádný řád, a číšníci a servírky zmateně běhají po restauraci.

restaurace jídlo

Důležité je mít v práci systém, rozdělit si obsluhované úseky, a hlavně komunikovat s kuchyní. Když kuchaři připraví jídla, měla by do kuchyně ihned přijít obsluha, která ještě teplá jídla vydá hostům. Jakmile hosté čekají moc dlouho, jídlo vystydne, a host už se nejspíš nikdy nevrátí. Zabránit tomu jde jedině tak, že spolu bude kuchyně i obsluha skvěle komunikovat. Kuchaři nemají čas běhat za obsluhou s tím, že je jídlo hotové. Navíc by to ani před hosty nevypadalo dobře. Ideální je pořídit retekess restaurant pager multitone, kterým kuchyně ohlásí připravenou objednávku.